Kiedy przydaje się planer słów kluczowych?

Planer słów kluczowych to bezpłatne narzędzie udostępnione przez Google. Pozwala zaplanować kampanie reklamowe. Sprawdzi się również przy pozycjonowaniu witryny. Zawiera dane historyczne – pokazuje, jak często dane wyrażenie wyszukiwane było w przeszłości.

Czym są słowa kluczowe?

Słowa kluczowe, to wyrażenia, które użytkownicy internetu wpisują w pole wyszukiwarki. Warto wiedzieć, na jakich wyrażeniach oprzeć treści na swojej witrynie, by użytkownicy łatwo trafili na nią w sieci.

Dzięki planerowi słów kluczowych można sprawdzić, które wyrażenia wpisywane są najczęściej i dostosować do tego treści na swojej stronie internetowej. Jest to szczególnie przydatne dla twórców sklepów internetowych. Zawarcie w opisach produktów lub kategorii produktów odpowiednich słów kluczowych sprawi, że strona sklepu będzie wysoko w wynikach wyszukiwania a więc sporo osób ma szansę na nią trafić a potem zrobić za jej pomocą zakupy.

Jak używać planera słów kluczowych?

W planerze słów kluczowych należy wpisać wyrażenie powiązane ze swoją branżą. Algorytm wyszukiwarki zaproponuje kolejne słowa kluczowe, które są z nią związane i jednocześnie często wpisywane w pole wyszukiwarki.

Tym samym osoba prowadząca sklep z zabawkami, może dowiedzieć się, jakie wyrażenia wpisują osoby szukające zabawek i użyć ich na stronie swojego sklepu, by potencjalni klienci łatwo go znaleźli. Tak samo firma zajmująca się wykończeniem wnętrz może na swojej stronie internetowej używać wyrażeń, które wpisują w wyszukiwarkę osoby szukające ekipy remontowej. Oczywiście wcześniej sprawdzi je w planerze, szukając pod haseł: wykończenie wnętrz lub remont.

W planerze słów kluczowych można wybrać określoną kategorię, która najlepiej opisuje charakter strony internetowej i sprawdzić, które słowa kluczowe użytkownicy wpisują najczęściej w poszukiwaniu usług lub produktów należących do tej kategorii.

Narzędzia podobne do planera słów kluczowych Google

Istnieje kilka wyszukiwarek, czy też baz słów kluczowych, z których można korzystać, pozycjonując stronę internetową. Wiele z nich dostępnych jest całkowicie bezpłatnie. W niektórych wypadkach można korzystać z bezpłatnego wyszukiwania kilka razy na dobę lub kilkudniowego okresu próbnego. Warto sprawdzić ich funkcjonalność i ewentualnie wykupić pełny dostęp, gdy okażą się wygodne i skuteczne.

Bezpłatną wyszukiwarką słów kluczowych jest Answer the public. Na tej stronie po wpisaniu słowa kluczowego pojawiają się pytania z jego użyciem, które użytkownicy zadają w swoich wpisach. Narzędzie przydatne jest przy tworzeniu rozbudowanych treści na bloga.

Warto też zajrzeć do statystyk Google Trends, gdzie łatwo sprawdzić sezonowość fraz kluczowych. To narzędzie może przydać się twórcom stron sklepów internetowych, ponieważ można dzięki niemu śledzić, kiedy pojawiają się zapytania sezonowe, np. od kiedy ludzie zaczynają szukać w internecie odzieży zimowej lub prezentów mikołajkowych.

Przeczytaj więcej na warsztaty-sukcesu.pl

Redakcja drukprzelewu.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *