Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?

Sklep internetowy potrzebuje działań, które zwiększą jego widoczność w wyszukiwarkach internetowych. Odniesienie sukcesu w Internecie zależy przede wszystkim od obecności strony w wynikach wyszukiwania Google. Jednak sama obecność to nie wszystko. Witryna internetowa powinna wyświetlać się na pierwszej stronie wyszukiwarki Google po wpisaniu najpopularniejszych fraz. Jak to osiągnąć? Pomaga w tym pozycjonowanie stron. Jaka jest definicja pozycjonowania? Jakie czynności wchodzą w skład tego procesu? O tym piszemy poniżej.

Czym jest pozycjonowanie stron?

Jaka jest definicja pozycjonowania stron internetowych? Najprościej można napisać, że jest to zestaw czynności pomagających w zwiększeniu widoczności strony w wyszukiwarce. Jak działają roboty wyszukiwarek? Są to skrypty, które codziennie indeksują miliony stron internetowych. Podczas indeksowania starają się zrozumieć treść witryn. Następstwem tego procesu jest uporządkowanie kolejności wyświetlania stron internetowych w wynikach zapytania. Na pierwszej stronie wyników wyświetlają się strony uznane za najbardziej wartościowe dla internauty. Pozycjonowanie stron internetowych pomaga w zdobyciu uznania przez roboty wyszukiwarek.

Jak pozycjonować stronę internetową?

W pozycjonowaniu strony internetowej pomaga optymalizacja strony oraz link building. Czym jest optymalizacja strony internetowej? Jest to dostosowanie struktury strony do wymogów wyszukiwarki. Zrozumienie treści strony możliwe jest dzięki wielu czynnikom. Najważniejsze z nich to prawidłowa budowa tagów odpowiedzialnych za tytuły i opisy stron. Należy również zadbać o przejrzystość menu wyświetlanego na stronie. W prawidłowej optymalizacji przyda się również umieszczenie odpowiednio skonstruowanych tekstów. Podczas pisania tekstów dobrze jest zastosować nagłówki oraz wzbogacić obrazki o atrybut alt. Wyszukiwarki promują również strony, które szybko się ładują. Czas ładowania można skrócić poprzez optymalizację kodu witryny.

Czym jest link building?

Pozycjonowanie jest procesem, którego zasady zmieniają się z biegiem czasu wraz z rosnącymi wymogami wyszukiwarek. Jeszcze dekadę temu proces ten opierał się głównie na link buildingu. Obecnie waga przywiązywana jest głównie do kwestii jakości i treści strony. Nie należy jednak zaniedbywać link buildingu. Co kryje się pod tym pojęciem? Link building to proces pozyskiwania odnośników prowadzących do strony internetowej. Odnośniki te w założeniach wyszukiwarki mają wskazywać na dużą popularność witryny. W procesie link buildingu należy zwracać uwagę na dywersyfikację odnośników. Do dyspozycji mamy nie tylko katalogi stron. Odnośniki można pozyskiwać z wielu innych źródeł. Zaliczyć do nich można między innymi artykuły i komentarze na innych stronach, sieci społecznościowy i strony z profilami na forach internetowych.

Przeczytaj więcej na twoja-domena.pl

Redakcja drukprzelewu.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *