Jak stworzyć udany spot reklamowy?

Wraz ze wzrostem popularności Internetu pojawiły się nowe formy reklamy. Najpopularniejszym narzędziem w branży reklamowej jest jednak jeszcze ciągle spot reklamowy. Pierwsze spoty pojawiły się wkrótce po wynalezieniu telewizji. Obecnie możemy je znaleźć również w Internecie i na nowoczesnych stojakach reklamowych. Jak stworzyć udany spot? Gdzie można taki spot wyświetlić? Jaki jest koszt takiej formy reklamy? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w poniższym tekście.

Co to jest spot reklamowy?

Spot reklamowy to krótki film, którego zadaniem jest promowanie marki lub też wybranego produktu. Spoty telewizyjne trwają zazwyczaj 30 sekund. Wraz z rozwojem Internetu pojawiły się nieco krótsze formy trwające około 10 sekund. Długość spotu reklamowego zależy od wielu czynników. Spot nie powinien być dłuższy jednak niż 90 sekund. Jest to maksymalny czas, w którym materiał ma szansę na przyciągnięcie uwagi widza. Ważnym elementem w budowie spotu reklamowego jest muzyka. Powinna być dobrana w taki sposób, żeby nie odwracać uwagi od treści samego spotu. Przyciągnięcie za pomocą atrakcyjnej muzyki nie powinno być podstawowym celem spotu.

Jak stworzyć skuteczny spot?

Produkcja spotu reklamowego powinna być poprzedzona stworzeniem planu działania. Spot musi spełniać określony cel. Takim celem może być na przykład zwiększenie liczby odwiedzin na firmowej stronie internetowej lub też zainteresowanie określonym produktem. Cel spotu powinien być możliwy do zmierzenia i zdefiniowany przed stworzeniem spotu. Kolejnym krokiem powinno być określenie dostępnego budżetu. Pozwoli to na zastosowanie najbardziej efektywnych środków do realizacji założonego celu. Spot nie powinien być nudny. Nie powinien być też przeładowany informacjami. Musi posiadać też adresowane do widza wezwanie do działania. Ważnym czynnikiem jest atrakcyjna fabuła, która pozwoli na przyciągnięcie widza i skłonienie go do zrealizowania założonego wcześniej celu.

Ile kosztuje wyprodukowanie spotu?

Koszt stworzenia spotu reklamowego zależy on od wielu czynników. Podstawowym z nich jest technika, w której stworzony ma zostać dany spot. Najtańszym rozwiązaniem jest posłużenie się programami do tworzenia animacji. Takie rozwiązanie pozwala na stworzenie atrakcyjnego spotu opartego na animacjach bez konieczności wydawania dużych pieniędzy. Droższym rozwiązaniem jest stworzenie filmu reklamowego. Wówczas reklamodawca ponosi koszty obsługi technicznej całej produkcji. Koszty mogą też znacznie wzrosnąć podczas współpracy ze znanymi i popularnymi gwiazdami. Można podsumować, że koszt spotu reklamowego powinien być dopasowany do budżetu, którym dysponuje dana firma.

Przeczytaj więcej na supertarg.pl

Redakcja drukprzelewu.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *