Jak wygląda reklama na facebooku?

Obecnie możliwości reklamowe na Facebooku są bardzo duże. Co istotne, z większości z nich można skorzystać samemu, bez korzystania z pomocy agencji reklamowych bądź domów mediowych. Warto dowiedzieć się więcej na temat sprawnych oraz bezpiecznych kampanii reklamowych na serwisie Facebook.

Ad Manager

Ad Manager jest bardzo rozbudowanym narzędziem służącym do tworzenia reklam, dystrybucji, a także optymalizacji na Facebooku. Przede wszystkim jest to również narzędzie często zmieniane, a także modyfikowane. Warto podkreślić, że automatyczna optymalizacja nie jest zawsze dobrym wyborem. Bardzo dużo ekspertów od marketingu zgadza się z tym, iż automatyczne optymalizowanie kampanii reklamowej na Facebooku ma sens. Jednakże wymaga to skali, bowiem przeważnie podawaną liczbą użytkowników, przy której tego typu działanie jest opłacalne, to blisko 10 tysięcy. Należy pamiętać, że alternatywą dla codziennej pracy z Facebookiem jest manualne optymalizowanie kampanii. Świetnym rozwiązaniem będzie tworzenie kampanii dla mniejszej grupy odbiorców – tysiąc będzie dobrym wyborem. Najlepiej ustawić wysokie stawki CPM bądź CPC, bowiem pozwoli to nam przelicytować swoją konkurencję oraz osiągnąć dobry zasięg. W ten sposób sprawdzimy, w jaki sposób zachowują się nasi odbiorcy. Należy tak robić do momentu, w którym uznamy, że kampania została stosownie ustawione pod kątem odbiorców oraz kreacji reklamowej. W takim przypadku należy rozpocząć pełnoprawną kampanię o sporym budżecie.

Reklama na Facebooku

Trzeba też wspomnieć o tym, że targetowanie demograficzne oraz geograficzne jest naszym sprzymierzeńcem. Bardzo dobrą analogią do tego typu sytuacji będzie powiedzenie: dobry we wszystkim, ale świetny w niczym. Warto podkreślić, że reklama na Facebooku nie zadziała, jeśli będziemy adresować ją do wszystkich osób – może to trochę przypominać Sylwestra Stallone w Rambo, który strzela na oślep do swoich przeciwników. Udaje mu się zabić dziesięć osób, zużywając setki nabojów. O wiele lepiej będzie starannie selekcjonować swych potencjalnych klientów – zwłaszcza ze względu na dane demograficzne, a także geograficzne. Warto zastanowić się do kogo adresujemy naszą reklamę promującą nowy moduł systemu informatycznego na podatki. Do młodzieży i dzieci? Czy może do osób w przedziale 30-50 lat z większych miast? W takim przypadku wybór powinien być oczywisty. Jeśli chcemy sprzedać swój produkt, to warto wiedzieć, do kogo będzie kierowany i reklamować go wyłącznie u tych osób – to bardzo istotne.

Przeczytaj więcej na jak-dorobic.pl

Redakcja drukprzelewu.pl